Jouw huis voor het einde van de zomer verkocht

5 tips voor een onweerstaanbaar huis

Op een avond kijk je wat rond op Funda. Je oog valt op een leuk huis. Je bent nieuwsgierig en wilt even verder kijken. Je klikt om de rest van de foto’s te bekijken. Wat een leuk huis. Even de plattegrond checken. Inmiddels heb je alle foto’s en de video bekeken. Nu weet je het zeker. Morgen bel je de makelaar om een afspraak te maken voor een bezichtiging.

Waarom scrol je op Funda het ene huis ongezien voorbij en laat een ander huis je hart sneller kloppen? Dát is woningmarketing. Als een huis is afgestemd op de behoeften van de koper, dán is er een klik met het huis. Als je slim bent, maak jij daar straks gebruik van bij de verkoop van jouw huis!

Het is logisch dat je snel wilt weten hoeveel je huis waard is, maar een goede voorbereiding levert jou een hogere vraagprijs op. Echt! Bel dus niet meteen een makelaar voor een waardebepaling, maar neem even de tijd om een plan van aanpak te maken. En dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Ik laat je zien hoe je dit zelf kunt aanpakken.

DIY verkoopklaar maken

Je gaat je huis verkopen. Je wilt niet dat je huis onnodig lang te koop staat. Er staan al zoveel huizen te koop. Hoe zorg je ervoor dat jouw huis straks opvalt? Je weet dat je moet opruimen en bepaalde klusjes moet opknappen. Wat is belangrijk voor de verkoop en wat niet? Waar moet je beginnen? En hoe ga je het combineren met je drukke leven? Maak je geen zorgen. Ik ga je helpen met inzichten, tips en opdrachten. Het belangrijkste is dat je begint.

Tip 1: Slimme marketing

“Marketing is het veroveren van de markt door het aanbod op de vraag af te stemmen en niet andersom”, aldus marketeer Ger Hofstee. Maak hier gebruik van! Jij kunt de kijker onbewust beïnvloeden. Je hebt het helemaal zelf in de hand.

Tip 2: Wat wil jouw koper?

Mensen die een ander huis zoeken weten vaak heel goed wat ze willen. Zij hebben er al maanden of misschien zelfs jaren over nagedacht. Ken jij de koopmotieven van je potentiële koper? Weet jij nog wat jou heeft doen besluiten om het huis te kopen? De kans is namelijk groot dat de toekomstige bewoners om diezelfde reden interesse hebben in jouw huis.

Tip 3: Maak je huis onweerstaanbaar

Verleid online kijkers met een aantrekkelijke presentatie van je huis. Laat unieke kenmerken van je huis goed uit komen in beeld én tekst. Zorg dat er geen enkele klus meer openstaat als je huis in de verkoop gaat. De eerste weken trekt je huis de meeste aandacht, dus dan moet alles tot in de puntjes geregeld zijn.

Tip 4: Laat een kijker zich thuis voelen

Door aandacht te besteden aan de presentatie van je huis, laat je niet alleen zien wat je huis waard is, de kijker voelt zich ook thuis. En dáár gaat het om. Mensen zoeken niet een huis. Ze zoeken een huis dat voelt als een nieuw thuis. Weet jij nog wat je zo leuk vond aan je huis?

Gebruik ingrediënten waardoor mensen verliefd worden op je huis, waardoor zij dat wow-gevoel krijgen en met kriebels in hun buik naar huis gaan.

Tip 5: Het geheim van een soepele onderhandeling

De kijkers zijn overtuigd. Ze zijn super enthousiast en voelen een klik met jouw huis. Deze potentiële kopers kijken door een gekleurde bril naar jouw huis en de omstandigheden. Alles lijkt net een beetje mooier en  prioriteiten liggen plotseling anders. De vraagprijs is minder belangrijk en de onderhandelingen zullen soepeler verlopen.

Meer tips?

Wil jij je huis nog voor het einde van de zomer verkopen? Begin dan nu meteen. Om je te motiveren om zorg en aandacht te besteden aan de voorbereidingen op de verkoop, heb ik een handig werkboek uitgegeven. In dit gratis e-boek vind je de eerste 2 stappen uit het werkboek. Ga snel aan de slag. Het resultaat is altijd de moeite waard!

Vul je naam en e-mailadres in en je ontvangt het e-boek gratis in je mailbox.

449 Shares

e-book

Gratis e-boek: Je huis goed verkopen

Vul hieronder je naam & e-mailadres in om mijn e-boek: je huis goed verkopen te downloaden.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Mag ik cookies plaatsen? Met deze cookies kan ik je website bezoek analyseren en verbeteren.
Meer informatie vind je in mijn privacybeleid.